Začátek |
Konec |
Popis |
Národnost |
08:00 |
08:30 |
Otevření areálu pro návštěvníky
08:00 - 08:30
Otevření areálu pro návštěvníky
|
|
09:00 |
09:12 |
IAR 99 Soim
Romanian Air Force
09:00 - 09:12
IAR 99 Soim
Romanian Air Force
|
 |
09:12 |
09:19 |
Tahač Morris Commercial C-8 FAT s houfnicí M.II
Vojenský historický ústav
09:12 - 09:19
Tahač Morris Commercial C-8 FAT s houfnicí M.II
Vojenský historický ústav
|
 |
09:19 |
09:29 |
Vyprošťování osob z automobilu
Družstvo pro vyprošťování dopravních nehod HZS HLMP
09:19 - 09:29
Vyprošťování osob z automobilu
Družstvo pro vyprošťování dopravních nehod HZS HLMP

|
 |
09:29 |
09:37 |
Enstrom 480 + Mi-2
Centrum leteckého výcviku, LOM PRAHA s.p.
09:29 - 09:37
Enstrom 480 + Mi-2
Centrum leteckého výcviku, LOM PRAHA s.p.
Enstrom 480 je lehký cvičný vrtulník využívaný po celém světě jako základní výcvikový stroj pro vojenské piloty. Enstrom 480 bude jeho majitel LOM Praha používat k pilotnímu výcviku pro své klienty. Mi-2 je malý užitkový vrtulník, který byl sice navržen sovětskou leteckou kanceláří, ale jeho výroba probíhala v Polsku. Firma LOM Praha na tomto typu provádí základní výcvik pilotů vrtulníků. Jedná se o derniéru typu Mi-2. Nově bude nahrazen stroji Enstrom 480.
|
 |
09:37 |
09:52 |
Zákrok proti útočníkovi ohrožujícímu dav
Zásahová jednotka Policie ČR, Pohotovostný policajný útvar KRPZ Žilina
09:37 - 09:52
Zákrok proti útočníkovi ohrožujícímu dav
Zásahová jednotka Policie ČR, Pohotovostný policajný útvar KRPZ Žilina
Zásahová jednotka zakročí proti aktivnímu útočníkovi, který ohrožuje dav. Pachatel se zmocnil nákladního vozidla, které pravděpodobně vybavil výbušninou nebo hořlavou látkou. Jako místo možného útoku s ohledem na konání akce Dny NATO je vytipováno právě letiště. V místě předpokládaného průjezdu vozidla s pachatelem bude umístěno balistické vozidlo T-KAT, určené k jeho zastavení a zásahové týmy provedou zákrok na dané nákladní vozidlo.
|
 |
09:52 |
10:00 |
PC-7 Turbo Trainer
Austrian Air Force
09:52 - 10:00
PC-7 Turbo Trainer
Austrian Air Force
Cvičný Pilatus PC-7 Turbo Trainer patří k výcvikové letce ze základny Zeltweg. Display pilot Stefan „Snake“ Hofer má nalétáno zhruba 3500 letových hodin na strojích PC-6 a PC-7. „Snake“ Hofer je na Dnech NATO už podruhé, avšak minule byl pouze na statické ukázce. PC-7 je turbovrtulový výcvikový letoun švýcarské výroby. Používá se k základnímu i pokročilému výcviku včetně vzdušných soubojů a útokům proti pozemním cílům. Stroj PC-7 létá ve spektru přetížení -3 až +6 G. Pilot přitom nemá antigravitační výstroj (g-suit).
|
 |
10:00 |
10:15 |
Ukázka výcviku služebních koní
Městská policie Ostrava
10:00 - 10:15
Ukázka výcviku služebních koní
Městská policie Ostrava
Ukázka služební hipologie Městské policie Ostrava bude prezentovat připravenost koní a jezdců.
|
 |
10:15 |
10:30 |
Přepad průzkumnou skupinou
102. průzkumný prapor, 22. základna vrtulníkového letectva
10:15 - 10:30
Přepad průzkumnou skupinou
102. průzkumný prapor, 22. základna vrtulníkového letectva
Záměrem této dynamické ukázky bude provedení přepadu na pozici nepřítele, který bude tvořen čtyřčlennou polovojenskou skupinou. Účelem přepadu bude likvidace zájmové osoby a získání informací prostřednictvím ukořistěné dokumentace. Přepad provedou dvě průzkumné skupiny za podpory přidělených leteckých prostředků.
|
 |
10:30 |
10:50 |
Mobilní dohled při mezinárodní kontrolní akci
Celní správa ČR, Celní správa Německa
10:30 - 10:50
Mobilní dohled při mezinárodní kontrolní akci
Celní správa ČR, Celní správa Německa
Činnost hlídek mobilního dohledu české a německé celní správy společně celníci předvedou v dynamické ukázce, kde představí i nový mobilní zavazadlový rentgen, a to prostřednictvím fiktivní nelegální přepravy a následného zajištění tabákových výrobků v blízkosti hraničního přechodu.
|
 |
11:00 |
11:10 |
Zahajovací seskok
Armáda ČR a Polská armáda
11:00 - 11:10
Zahajovací seskok
Armáda ČR a Polská armáda
Společný zahajovací seskok českých a polských výsadkářů s vlajkami.
|
 |
11:10 |
11:25 |
Slavnostní zahájení
11:10 - 11:25
Slavnostní zahájení

|
|
11:25 |
11:30 |
Předání stuhy České euro-atlantické rady
11:25 - 11:30
Předání stuhy České euro-atlantické rady

|
|
11:30 |
11:31 |
Výstřel z tanku
Armáda ČR
11:30 - 11:31
Výstřel z tanku
Armáda ČR

|
 |
11:31 |
11:43 |
JAS-39C Gripen
211. taktická letka
11:31 - 11:43
JAS-39C Gripen
211. taktická letka
211. taktická letka Vzdušných sil Armády ČR z Čáslavi létá na strojích Saab JAS-39 Gripen. Letka je součástí elitních skupiny NATO Tigers. Ivo Kardoš je český display pilot Gripenů a příslušník 211. taktické letky z Čáslavi a pilot skupiny NATO Tigers. Předtím, než usedl do kokpitu Gripenu, pilotoval cvičné proudové letadlo L-39 Albatros a lehký bitevník L-159 Alca. Celkem má nalétáno přes 1700 letových hodin. Jeho vystoupení na letošních Dnech NATO v Ostravě je jeho derniérou a rozlučkou s rolí českého display pilota Gripenů. V současné době je pět českých Gripenů na zahraniční misi v Estonsku v rámci Baltic Air-Policing. České Gripeny z 211. taktické letky se účastní zahraniční mise v Pobaltí už po třetí. Třikrát také hlídaly vzdušný prostor nad Islandem.
|
 |
11:43 |
11:58 |
IAR 330 Puma
Rumunské letectvo
11:43 - 11:58
IAR 330 Puma
Rumunské letectvo
Pilotem vrtulníku je kapitán Constantin “Coco” Costea. Dosáhl úrovně letového instruktora a má nalétáno přes 1900 leteckých hodin. Jeho kopilot poručík Alin “Kasha” Ianachiuc má nalétáno přes 1600 letových hodin. Tato posádka se účastnila slavnostního přeletu rumunských vzdušných sil nad novým velitelství NATO v Bruselu během summitu v roce 2018.
|
 |
11:58 |
12:10 |
Útok na pozemní cíle dvojicí letounů L-159 ALCA
21. základna taktického letectva AČR
11:58 - 12:10
Útok na pozemní cíle dvojicí letounů L-159 ALCA
21. základna taktického letectva AČR
Dva letouny L-159 Alca předvádějí ukázku útoku na pozemní cíle (CAS – close air support). Jejich vystoupení bylo letos v červnu ohodnoceno zvláštní cenou na leteckém dni v anglickém Cosfordu. Piloti 212. taktické letky Vzdušných sil Armády ČR létají na podzvukových pokročilých lehkých bitevnících L-159 Alca vyráběných firmou Aero Vodochody. Letoun je určen pro podporu pozemních sil – primárně pro útoky na pozemní cíle. V současnosti je české letectvo vybaveno novými zaměřovacími kontejnery Lightning 4i umožňující přesné zásahy chytrou municí. 14 bitevníků L-159 nakoupilo irácké letectvo, které je používá v boji proti teroristickým a povstaleckým skupinám. Letos se příslušníci 212. taktické letky vrátili ze své první zahraniční mise, když cvičili své irácké kolegy používat bitevníky Alca.
|
 |
12:10 |
12:15 |
Švýcarský blok I: Vzlet PC-7 Teamu
Švýcarské letectvo
12:10 - 12:15
Švýcarský blok I: Vzlet PC-7 Teamu
Švýcarské letectvo
PC-7 Team švýcarského letectva letos slaví 30. výročí. Lídr skupiny kapitán Cyril „Johnny“ Johner má nalétáno přes 2500 letových hodin na strojích PC-21, PC-7 a F/A-18 Hornet. Členové týmu jsou: podplukovník Daniel “Stampa” Stämpfli, kapitán Marius “Pnö” Egger, kapitán Beda “Beda” Staehelin, kapitán Maurice “Moe” Mattle, kapitán Matthias “Nemo” Grossen, kapitán Christian “Sassel” Savary, kapitán Alain “Fondü” Von Büren, kapitán Benjamin “Daffy” Matthey, kapitán Andreas “Menkster” Menk Trvá to minimálně čtyři roky, než se z pilota stane člen PC-7 Teamu.
|
 |
12:15 |
12:30 |
Napadení eskortní kolony
Vězeňská služba ČR
12:15 - 12:30
Napadení eskortní kolony
Vězeňská služba ČR
Vězeňská služba předvede dynamickou ukázku s názvem Napadení eskortní kolony. Je prováděna eskorta s mimořádným bezpečnostním opatřením (MBO) a to za využití pancéřového vozidla a dvou vozidel doprovodných k soudnímu jednání nebo do zdravotnického zařízení. Z důvodu operativního zjištění, že by eskorta měla být napadena, jsou vyslány na trasu obdobné eskortní kolony, které mohou mít různé trasy přesunu do místa určení. Eskorta je posílena také záložním týmem, který eskortu doprovází s určitým časovým odstupem. Během tohoto transportu dojde k napadení těchto eskortních kolon vozidly pachatelů a také pachateli, kteří jsou součástí veřejnosti. Dojde ke střelbě směrem na eskortní vozidla, příslušníci ze všech vozidel ihned reagují na toto napadení, opětují střelbu, s cílem eliminovat tento útok a provádí zákrok na vozidla a pachatele. Do zákroku se následně zapojí i záložní zásahové vozidlo.
|
 |
12:30 |
12:35 |
Patriot & ASCOD
TATRA TRUCKS, GDELS
12:30 - 12:35
Patriot & ASCOD
TATRA TRUCKS, GDELS
Patriot II je nové střední obrněné vozidlo na unikátním podvozku české automobilky Tatra. Konstrukce vozidla umožňuje instalaci dálkově řízených zbraňových stanic s kanony až do ráže 20 mm. Vedle toho může být Patriot II vybaven řízenými střelami či minometem. Patriot II je snadno přepravitelný transportními letadly i výsadkovými plavidly. Je pancéřován a vybaven protivýbuchovými sedadly, aby maximálně ochránil svou posádku před nástražnými výbušnými systémy a minami.
|
 |
12:35 |
12:40 |
Švýcarský blok II: Vzlet F/A-18 Hornet a spojení s PC-7 Teamem
Švýcarské letectvo
12:35 - 12:40
Švýcarský blok II: Vzlet F/A-18 Hornet a spojení s PC-7 Teamem
Švýcarské letectvo
PC-7 Team švýcarského letectva letos slaví 30. výročí. Lídr skupiny kapitán Cyril „Johnny“ Johner má nalétáno přes 2500 letových hodin na strojích PC-21, PC-7 a F/A-18 Hornet. Členové týmu jsou: podplukovník Daniel “Stampa” Stämpfli, kapitán Marius “Pnö” Egger, kapitán Beda “Beda” Staehelin, kapitán Maurice “Moe” Mattle, kapitán Matthias “Nemo” Grossen, kapitán Christian “Sassel” Savary, kapitán Alain “Fondü” Von Büren, kapitán Benjamin “Daffy” Matthey, kapitán Andreas “Menkster” Menk Trvá to minimálně čtyři roky, než se z pilota stane člen PC-7 Teamu. Display pilot švýcarského F/A-18 Hornet kapitán Nikolas „Vincent“ Rossier má nalétáno přes 2000 letových hodin, z toho zhruba 1000 hodin na Hornetu. V minulosti létal „Vincent“ na strojích PC-7, F-5E Tiger II a dnes na F/A-18 Hornet. Toto je poslední vystoupení kapitána Nicolase „Vincenta“ Rossiera v roli solo display pilota Hornetu.
|
 |
12:40 |
12:45 |
Švýcarský blok III: Společný průlet F/A-18 Hornet & PC-7 Team
Švýcarské letectvo
12:40 - 12:45
Švýcarský blok III: Společný průlet F/A-18 Hornet & PC-7 Team
Švýcarské letectvo
PC-7 Team švýcarského letectva letos slaví 30. výročí. Lídr skupiny kapitán Cyril „Johnny“ Johner má nalétáno přes 2500 letových hodin na strojích PC-21, PC-7 a F/A-18 Hornet. Členové týmu jsou: podplukovník Daniel “Stampa” Stämpfli, kapitán Marius “Pnö” Egger, kapitán Beda “Beda” Staehelin, kapitán Maurice “Moe” Mattle, kapitán Matthias “Nemo” Grossen, kapitán Christian “Sassel” Savary, kapitán Alain “Fondü” Von Büren, kapitán Benjamin “Daffy” Matthey, kapitán Andreas “Menkster” Menk Trvá to minimálně čtyři roky, než se z pilota stane člen PC-7 Teamu. Display pilot švýcarského F/A-18 Hornet kapitán Nikolas „Vincent“ Rossier má nalétáno přes 2000 letových hodin, z toho zhruba 1000 hodin na Hornetu. V minulosti létal „Vincent“ na strojích PC-7, F-5E Tiger II a dnes na F/A-18 Hornet. Toto je poslední vystoupení kapitána Nicolase „Vincenta“ Rossiera v roli solo display pilota Hornetu.
|
 |
12:45 |
12:55 |
Švýcarský blok IV: F/A-18 Hornet Solo Display
Švýcarské letectvo
12:45 - 12:55
Švýcarský blok IV: F/A-18 Hornet Solo Display
Švýcarské letectvo
Display pilot švýcarského F/A-18 Hornet kapitán Nikolas „Vincent“ Rossier má nalétáno přes 2000 letových hodin, z toho zhruba 1000 hodin na Hornetu. V minulosti létal „Vincent“ na strojích PC-7, F-5E Tiger II a dnes na F/A-18 Hornet. Toto je poslední vystoupení kapitána Nicolase „Vincenta“ Rossiera v roli solo display pilota Hornetu.
|
 |
12:55 |
13:22 |
Švýcarský blok V: PC-7 Team
Švýcarské letectvo
12:55 - 13:22
Švýcarský blok V: PC-7 Team
Švýcarské letectvo
PC-7 Team švýcarského letectva letos slaví 30. výročí. Lídr skupiny kapitán Cyril „Johnny“ Johner má nalétáno přes 2500 letových hodin na strojích PC-21, PC-7 a F/A-18 Hornet. Členové týmu jsou: podplukovník Daniel “Stampa” Stämpfli, kapitán Marius “Pnö” Egger, kapitán Beda “Beda” Staehelin, kapitán Maurice “Moe” Mattle, kapitán Matthias “Nemo” Grossen, kapitán Christian “Sassel” Savary, kapitán Alain “Fondü” Von Büren, kapitán Benjamin “Daffy” Matthey, kapitán Andreas “Menkster” Menk Trvá to minimálně čtyři roky, než se z pilota stane člen PC-7 Teamu.
|
 |
13:22 |
13:27 |
Předání ceny hejtmana Moravskoslezského kraje
13:22 - 13:27
Předání ceny hejtmana Moravskoslezského kraje
Hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák ocení za neopomenutelný celoživotní přínos pro demokracii a svobodu republiky a za hrdinské činy během její ochrany a osvobozování plk. Jana Ihnatíka.
|
|
13:27 |
13:42 |
Mi-24/35
221. vrtulníková letka
13:27 - 13:42
Mi-24/35
221. vrtulníková letka
České Mi-23/35 Hind léta u 221. vrtulníkové letky Vzdušných sil Armády ČR z Náměště nad Oslavou. Bitevní vrtulník Mi-24/35 má kódové označení NATO Hind. Je schopný útočit proti pozemním i vzdušným cílům, ale jeho primárním posláním je ničení nepřátelské obrněné techniky. K tomu může být vybaven ne/řízenými raketami a těžkým kulometem. Hind je i přes sovou velikost jedním z nejrychlejších vrtulníků na nebi. Může letět rychlostí až 300 km/h. České Mi-24/35 Hind budou nahrazeny novými bitevními vrtulníky americké výroby Bell AH-1Z Viper. Display pilot českého Hindu je kapitán Michal Bystřičan.
|
 |
13:42 |
13:47 |
T-72M4CZ a TR-85M1 Bizon
7. mechanizovaná brigáda Armády ČR, Rumunská armáda
13:42 - 13:47
T-72M4CZ a TR-85M1 Bizon
7. mechanizovaná brigáda Armády ČR, Rumunská armáda
T-72M4 CZ je českou komplexní modernizací sovětského tanku T-72 na úroveň srovnatelnou s tanky 3. generace. Tank je vybaven zařízením chránícím tříčlennou posádku, kterou tvoří velitel, střelec a řidič. Modernizaci schválila vláda České republiky v roce 1994, kdy se rozhodlo o modernizaci třiceti tanků. Podle hodnocení odborníků šlo v té době o nejlepší modernizaci tanku T-72. TR-85 je hlavním bitevním tankem navrženým pro Rumunské ozbrojené složky. Momentálně jde o nejmodernější tank ve službě. "Bizon" je název pro modernizovanou verzi, která je ve službě od roku 1997. Tank používá nové 100 mm BM-412 Sg APFSDS-T projektily. Kompletně předělaný podvozek s šesti terénními koly na každé straně je chráněn postranními kovovými pláty. Váha za plného provozu je 50 tun. Nová technologie motoru byla Rumunsku ukradena díky použití špionážního zařízení a asistence Německých služeb.
|
 |
13:47 |
14:27 |
Patrouille de France
Francouzské letectvo
13:47 - 14:27
Patrouille de France
Francouzské letectvo
Česká premiéra legendární francouzské akrobatické skupiny Patrouille de France. Patrouille de France je světoznámá akrobatická skupina francouzského letectva s 66letou historií, což z ní dělá jednu z nejstarších akrobatických skupin na světě. Osm pilotů cvičných proudových letadel Alphajet E z Patrouille de France provádí akrobatické manévry v rychlostech 300 – 800 km/h, při tom mezi sebou mají letadla rozestupy pouze 2-3 metry. Piloti musí při manévrech vydržet přetížení -3 až 7 G. Piloti Patrouille de France jsou vybírání z řad stíhacích pilotů.
|
 |
14:27 |
14:32 |
Česko - polský výsadek parašutistů
43. výsadkový prapor Armády ČR, Jednotka AGAT polských speciálních sil
14:27 - 14:32
Česko - polský výsadek parašutistů
43. výsadkový prapor Armády ČR, Jednotka AGAT polských speciálních sil
43. výsadkový prapor z Chudimy je lehký výsadkový prapor typu komando. Vojáci jsou vycvičeni pro taktický vzdušný výsadek, boj v terénu i ve městě, léčky a přepady. Jednotka se účastnila několika bojových misí v zahraničí na Balkáně, Blízkému východě a v Africe. Polská jednotka AGAT je výsadková paradesentní vysoce mobilní jednotka spadající pod velitelsktví polských speciálních sil. Jednotka je cvičená k přepadům a bojovému působení za nepřátelskými liniemi. Výsadkáři seskočí z českého a polského letadla C-295.
|
 |
14:32 |
14:52 |
Útok na postavení nepřítele
7. mechanizovaná brigáda Armády ČR, Rumunská Armáda
14:32 - 14:52
Útok na postavení nepřítele
7. mechanizovaná brigáda Armády ČR, Rumunská Armáda
České a rumunské obrněné jednotky provedou společný útok na nepřítele za použití těžké techniky. Česká 7. mechanizovaná brigáda "Dukelská" je hlavní palební silou české armády. Disponuje mimo jiné modernizovanými tanky T-72MCZ, pásovými BVP a kolovými BVP Pandur II. V současné době probíhá tendr na nová pásová BVP. Rumunská armáda představí v ukázce svůj modernizovaný tank TR-85M1 Bizon. Jedná se o tank domácí rumunské výroby. Současný model je modernizovaná verze ve standardech NATO.
|
 |
15:19 |
15:39 |
JAS-39C Gripen + Extra 300
21. základna taktického letectva AČR: kpt. Ivo Kardoš, Martin Šonka
15:19 - 15:39
JAS-39C Gripen + Extra 300
21. základna taktického letectva AČR: kpt. Ivo Kardoš, Martin Šonka
Mistr světa v letecké akrobacii a šampion Red Bull Air Race Martin Šonka vystoupí na svém akrobatickém speciálu Extra-300SR ve společném ukázce se solo display pilotem českého letectva kapitánem Ivem Kardošem. Ten získal mnoho ocenění za svou pilotáž Gripenu. Loni vyhrál Kardoš na svém Gripenu anketu o nejlepší leteckou ukázku Dnů NATO 2018.
|
 |
15:44 |
16:08 |
Midnight Hawks
Finské letectvo
15:44 - 16:08
Midnight Hawks
Finské letectvo
Finský display team Půlnoční jestřábi (Midnight Hawks) se představují na Dnech NATO poprvé. Všichni piloti Midnight Hawks jsou kvalifikovaní bojoví letečtí instruktoři. Midnight Hawk No.1 Team Leader Vesa Loukko Left wing No. 2 Captain Eero Mannismäki Right wing No. 3 Captain Juho Tervahartiala Slot No. 4 Captain Tapani Parvio 50 finských Hawků bylo v 80. letech vyrobeno ve Finsku. Podle Pařížské mírové smlouvy z roku 1947 nesmělo mít Finsko více než 60 stíhacích letadel. Protože Hawky byly oficiálně cvičné letadlo (přestože byly vyzbrojené), nepočítaly se do celkového počtu a Finsko tak mohlo mít větší počet letadel než jim dovolovala smlouva. Tato historická smlouva byla anulována na začátku 90. let po pádu Sovětského svazu.
|
 |
16:08 |
16:20 |
MiG-21 LanceR
Rumunské letectvo
16:08 - 16:20
MiG-21 LanceR
Rumunské letectvo
Plukovník Gheorghe "Gika" Stancu je rumunský solo display pilot MiGu-21. Na svém kontě má přes 3000 letových hodin. Účastní se leteckých dnů po celém světě, na Dnech NATO byl již v roce 2016. Poslední leteckou ukázku absolvoval “Gika” na prestižním Royal Air Tattoo v tomto roce. Tento MiG-21 LanceR působí na 86. letecké základně rumunského letectva. Kódové označení NATO Migu-21 je „Fishbad“.
|
 |
16:20 |
16:20 |
Odlet 1x Patrouille de France
Francouzské letectvo
16:20 - 16:20
Odlet 1x Patrouille de France
Francouzské letectvo
Česká premiéra legendární francouzské akrobatické skupiny Patrouille de France. Patrouille de France je světoznámá akrobatická skupina francouzského letectva s 66letou historií, což z ní dělá jednu z nejstarších akrobatických skupin na světě. Osm pilotů cvičných proudových letadel Alphajet E z Patrouille de France provádí akrobatické manévry v rychlostech 300 – 800 km/h, při tom mezi sebou mají letadla rozestupy pouze 2-3 metry. Piloti musí při manévrech vydržet přetížení -3 až 7 G. Piloti Patrouille de France jsou vybírání z řad stíhacích pilotů.
|
 |
16:20 |
16:40 |
Doprovod chráněné osoby a ukázka ovládání motocyklu
Motocyklová jednotka Hradní Stráže
16:20 - 16:40
Doprovod chráněné osoby a ukázka ovládání motocyklu
Motocyklová jednotka Hradní Stráže
V dynamické ukázce uvidíme motodoprovod vozidla s VIP osobou a ovládání motocyklů v sestavě v různých rychlostech jízdy.
|
 |
16:40 |
16:50 |
Typhoon Display Team
Royal Air Force
16:40 - 16:50
Typhoon Display Team
Royal Air Force
Britský Typhoon Display Team létá na Dnech NATO už počtvrté. Naposled tu byl loni. Pilot Typhoonu poručík Jim Peterson předváděl svůj Typhoon na Dnech NATO už vloni. Letos se jedná o jeho poslední vystoupení jako pilota britského Typhoon Display Teamu. 29. letka Královského letectva ze základny v Coningsby patří k jedněm z nejstarších na světě. Její historie je více než 100 let stará. Stroj patří k nejpokročilejší variantě Eurofighter Typhoon ve výzbroji RAF. Jedná se o verzi Typhoon FGR4. Kromě schopností pro vzdušné souboje je nově plně schopný provádět i útoky proti pozemním cílům. Letadlo Typhoon bylo společně vyvinuto Německem, Itálií a Velkou Británií. Je poháněno dvěma velmi výkonnými proudovými motory s přídavným spalováním Eurojet EJ200, které dávají Typhoonům jejich typický zvuk.
|
 |
16:50 |
16:55 |
Odlet Patrouille de France
Francouzské letectvo
16:50 - 16:55
Odlet Patrouille de France
Francouzské letectvo
Česká premiéra legendární francouzské akrobatické skupiny Patrouille de France. Patrouille de France je světoznámá akrobatická skupina francouzského letectva s 66letou historií, což z ní dělá jednu z nejstarších akrobatických skupin na světě. Osm pilotů cvičných proudových letadel Alphajet E z Patrouille de France provádí akrobatické manévry v rychlostech 300 – 800 km/h, při tom mezi sebou mají letadla rozestupy pouze 2-3 metry. Piloti musí při manévrech vydržet přetížení -3 až 7 G. Piloti Patrouille de France jsou vybírání z řad stíhacích pilotů.
|
 |
16:55 |
17:08 |
Záchrana zraněné osoby vrtulníkem W-3A Sokol
24. základna dopravního letectva Armády ČR
16:55 - 17:08
Záchrana zraněné osoby vrtulníkem W-3A Sokol
24. základna dopravního letectva Armády ČR
Display pilot Sokola major Petr „Šáfa“ Šafařík má celkově nalétaných 2600 letových hodin, z toho přes 2200 právě na Sokolu. Pilota vrtulníků AČR dělá od roku 1999. Ve své kariéře už létal na typech W-3A Sokol a Mi-17. Na obou typech vrtulníků dosáhl na úroveň leteckého instruktora/inspektora. Major Šafařík předváděl se svým Sokolem ukázku letecké záchrany už na loňských Dnech NATO. Vrtulníky W-3A Sokol používají Vzdušné síly AČR pro transportní účely a pro pátrací a záchranné operace (SAR). W-3A Sokol je vrtulník polské výroby od PZL Swidnik.
|
 |
17:08 |
17:23 |
Představení policejních motorek
Dopravní policie JMK
17:08 - 17:23
Představení policejních motorek
Dopravní policie JMK
Dopravní policie nám ukáže předváděcí jízdu policejních motorkářů.
|
 |
17:23 |
17:41 |
Parašutistický tým the Tigers
British Army
17:23 - 17:41
Parašutistický tým the Tigers
British Army
Hlavní náplní vystoupení Britského týmu "The Tigers" jsou parašutistické seskoky z různých výšek s použitím vlajek a kouře. Tým "The Tigers" byl sestaven v roce 1986 a skládá se z devíti členů královské gardy Princezny z Walesu. Původně dostalo seskupení název "The Flying Dragons". K dnešnímu dni je velitelem týmu Frank Millerick, s ním pak seskakují Nahten May, Liam Donovan, Dan Hurst, Chris Grey, Ryan Clark, Carl Hobbs, Alex Goodman a Luke Smith. Dohromady mají na kontě více než 3000 parašutistických seskoků. Tygři vystupují během roku na velkém množství zajímavých událostí. Nedávno například na oslavě ku příležitosti narozenin Dánské královny Margrethe 11. Dnů NATO v Ostravě se účastní po třech letech.
|
 |
17:41 |
17:46 |
L-13 Blaník TJ
PBS Velká Bíteš
17:41 - 17:46
L-13 Blaník TJ
PBS Velká Bíteš
Pilotem experimentálního proudového Blaníku je Jaromír Hammer. Legendární český větroň Blaník z Letu Kunovice je pro experimentální účely opatřen malým proudovým motorem. Kabina je jednomístná, místo druhého sedadla je palivová nádrž pro proudový motor.
|
 |