Zprávy
Na moři trávíme i půl roku // Humans of NATO Days
Německo má na Dnech NATO v Ostravě & Dnech Vzdušných sil AČR každoročně silné zastoupení. Ať jde o letectvo, pozemní armádu nebo námořnictvo, návštěvníci se mají na co dívat. Na uplynulém ročníku byl jedním ze strojů na statické ukázce vrtulník Sea Lynx. A my jsme vyzpovídali jeho pilota a zároveň letového velitele německého námořnictva, Toma Schneidera.
Proč jste se rozhodl stát pilotem námořnictva?
Celý život, už od dětství, jsem se chtěl stát pilotem a toto byl způsob, jak si tento sen splnit. Tak jsem si ho splnil.
A proč právě námořnictvo?
Přihlásil jsem se do ozbrojených sil a přijali mě do námořnictva, takže jsem teď tam. Ale mohl jsem skončit i u letectva. Ozbrojené síly rozhodly. Není v tom velký rozdíl.
Jaké jsou podmínky pro vstup do námořnictva, pokud jste německý voják?
Pokud chcete být důstojníkem námořnictva, musíte o to samozřejmě zaprvé požádat a zadruhé se musíte přihlásit jako pilot. Je to víceméně současně, takže je to na jedné přihlášce. A pak procházíte několika testy, které musíte samozřejmě udělat. Abyste se mohli stát důstojníkem, musíte být zdravotně, fyzicky a psychicky schopni uzpůsobilý.
|
Vrtulník Sea Lynx je určen pro vyhledávání ponorek. Jaká je vaše pracovní náplň jako pilota?
Moje práce nebo tedy práce posádky protiponorkového válečného vrtulníku je zejména vyhledávání ponorek a boj s nimi v severní oblasti, kde běžně operujeme.
V čem je vaše práce jiná ve srovnání s ostatními piloty?
Provozujeme vrtulníky z našich fregat německého námořnictva, takže jsme součástí lodi, nejsme pozemní, ale lodní. To je nejnáročnější a nejspecifičtější část práce. V porovnání s tím jsou armádní vrtulníky pozemní, ale my jsme na lodích. To je samo o sobě docela zajímavé.
Jak dlouhý čas trávíte na moři?
Obvykle jsme naloděni asi na 6 měsíců a zbytek roku jsme na naší pozemní základně námořnictva v Nordholz v severním Německu. Tam děláme lety ze země. Ale 50 % času jsme na moři.