Zprávy
Unikátní statická ukázka „retro” L-39 i L-39CW na Dnech NATO
Letošní ročník Dnů NATO v Ostravě & Dnů Vzdušných sil AČR nabídne na statické prezentaci také letoun L-39 Albatros ve speciální historické kamufláži Retro 68, jehož účast byla zajištěna generálním partnerem akce, společností AERO Vodochody AEROSPACE a.s.. Ta si navíc pro návštěvníky připravila letoun L-39CW, který má nyní certifikovanou zástavbu nového motoru Williams International FJ 440-M a nové avioniky, tedy stejného motoru a stejné avioniky, kterými bude vybaven zcela nový letoun L-39NG.
Unikátní historická kamufláž Retro 68, v níž se představí letoun Vzdušných sil AČR L-39 Albatros, reprezentuje 50. výročí od prvního letu tohoto stroje v roce 1968. Prezentaci letounu na Dnech NATO zařídil jeho výrobce a generální partner akce firma AERO Vodochody AEROSPACE a.s., jež patří mezi elitu nejen českého, ale i světového obranného průmyslu.
„Jsme nesmírně rádi, že AERO Vodochody, společnost, která se během své existence stala pojmem v obranném a leteckém průmyslu, bude opět generálním partnerem akce. Partnerství s jednou z nejvýznamnějších společností ve svém odvětví jen potvrzuje, že Dnům NATO právoplatně patří titul největší bezpečnostní show v Evropě,“ říká Zbyněk Pavlačík, předseda Jagello 2000.
Letoun L-39CW cílí na stávající uživatele L-39, mezi nimiž je kolem 40 států, kdy téměř 600 těchto letounů je stále v provozu. „Na základě velkého počtu existujících L-39, našeho aktivního přístupu k podpoře zákazníků a rozvíjení obchodních vztahů s nimi jsme připravili nabídku, která jim umožní zvýšit provozní schopnosti letounů zabudováním nového motoru i avioniky,“ sdělil prezident Aera Vodochody Giuseppe Giordo.
Pro uživatele L-39, kteří chtějí zvýšit výkon a schopnosti svých letounů, nabízí společnost AERO Vodochody AEROSPACE možnost výměny původní pohonné jednotky za nově vyvinutý motor FJ44-4M Williams International a vybavení letounu novou avionikou, jež je připravena pro výcvik budoucích pilotů letounů 4. a 5. generace a může být do značné míry přizpůsobena specifickým požadavkům zákazníka.
V porovnání s původním motorem AI-25TL má motor FJ44-4M kratší akceleraci, nižší váhu, ke spuštění nepotřebuje pomocnou energetickou jednotku (APU) a má nižší spotřebu paliva. Jedním z možných účelů letounu L-39CW je jeho užití také jako přechodného řešení před pořízením zcela nového letounu L-39NG vybaveného stejným motorem a stejnou avionikou.
AERO Vodochody AEROSPACE a.s. se zaměřuje na vývoj a výrobu civilních a vojenských letadel a je největším leteckým výrobcem v České republice a jedním z nejstarších leteckých výrobců na světě. V oblasti vlastních letounů je Aero stálým partnerem řady armádních letectev a má silnou pozici na trhu s vojenskými cvičnými a lehkými bitevními letouny. Díky stovkám stále používaných letounů L-39 a zejména díky svému novému letounu L-39NG se Aero profiluje jako lídr na světovém trhu s proudovými cvičnými letadly.
Společnost je zároveň velmi aktivní také v široké škále kooperačních projektů a řadí se mezi důležité partnery největších výrobců v oblasti civilního letectví. V posledních letech navíc společnost přijala zodpovědnost nejen za výrobu, ale také vývoj strukturálních součástí díky několika risk-sharingovým programům.
Na viděnou
na Dnech NATO v Ostravě
& Dnech Vzdušných sil Armády České republiky!
Generálním partnerem Dnů NATO v Ostravě & Dnů Vzdušných sil AČR je společnost