POTVRZENÁ ÚČAST 2025   

Ročník 2019 - Nedělní program

Hlavní program - dynamické ukázky - plocha D01

Začátek Konec Popis Národnost
08:30 09:00 Otevření areálu pro návštěvníky

08:30 - 09:00

Otevření areálu pro návštěvníky

 
09:00 09:12 IAR 99 Soim
Rumunské letectvo

09:00 - 09:12

IAR 99 Soim

Rumunské letectvo

IAR 99 Hawk působí na domácí 95. letecké základně rumunského letectva. IAR 99 Hawk je pilotován kapitánem Catalinem Alexandru, přezdívaným „Skřítek“ (Piticu). Alexandru je letecký instruktor s vice než 1200 nalétanými leteckými hodinami, z toho přes 580 na MiGu-21 a přes 500 na IAR 99. Jeho kopilot, kapitán Cosmin Gaman, přezdívaný „Kotě“ (Pisoi) má před sebou ještě poslední kroky, aby se stal také leteckým instruktorem. Na svém kontě má nalétano přes 400 letových hodin, z toho přes 300 na letadle IAR 99 Hawk. Hawk používá britské letecké proudové motory Rolls-Royce licenčně produkované v Rumunsku. V rumunském letectvu nahradily české výcvikové stroje L-29 Delfín a L-39 Albatros.

ROU
09:12 09:19 Tahač Morris Commercial C-8 FAT s houfnicí M.II
Vojenský historický ústav

09:12 - 09:19

Tahač Morris Commercial C-8 FAT s houfnicí M.II

Vojenský historický ústav

Vojenský historický ústav představí britský dělostřelecký tahač Morris Commercial C-8 FAT s 25 liberní kanonovou houfnicí M.II ze své sbírky. Půjde o ukázku jízdních vlastností techniky z výzbroje Československé samostatné obrněné brigády ve Velké Británii za 2. světové války.

CZE
09:19 09:27 Enstrom 480 + Mi-2
Centrum leteckého výcviku, LOM PRAHA s.p.

09:19 - 09:27

Enstrom 480 + Mi-2

Centrum leteckého výcviku, LOM PRAHA s.p.

Enstrom 480 je lehký cvičný vrtulník využívaný po celém světě jako základní výcvikový stroj pro vojenské piloty. Enstrom 480 bude jeho majitel LOM Praha používat k pilotnímu výcviku pro své klienty. Mi-2 je malý užitkový vrtulník, který byl sice navržen sovětskou leteckou kanceláří, ale jeho výroba probíhala v Polsku. Firma LOM Praha na tomto typu provádí základní výcvik pilotů vrtulníků. Jedná se o derniéru typu Mi-2. Nově bude nahrazen stroji Enstrom 480.

CZE
09:27 09:42 Představení policejních motorek
Dopravní policie JMK

09:27 - 09:42

Představení policejních motorek

Dopravní policie JMK

Dopravní policie nám ukáže předváděcí jízdu policejních motorkářů.

CZE
09:42 09:50 PC-7 Turbo Trainer
Rakouské letectvo

09:42 - 09:50

PC-7 Turbo Trainer

Rakouské letectvo

Cvičný Pilatus PC-7 Turbo Trainer patří k výcvikové letce ze základny Zeltweg. Display pilot Stefan „Snake“ Hofer má nalétáno zhruba 3500 letových hodin na strojích PC-6 a PC-7. „Snake“ Hofer je na Dnech NATO už podruhé, avšak pouze na statické ukázce. PC-7 je turbovrtulový výcvikový letoun švýcarské výroby. Používá se k základnímu i pokročilému výcviku včetně vzdušných soubojů a útokům proti pozemním cílům. Stroj PC-7 létá ve spektru přetížení -3 až +6 G. Pilot přitom nemá antigravitační výstroj (g-suit).

AUT
09:50 10:00 MiG-15 UTI
Czech Flying Legends

09:50 - 10:00

MiG-15 UTI

Czech Flying Legends

MiG-15 byla masově používaná stíhačka v rámci sovětského bloku. Její vzdušné souboje s americkými F-86 Sabre na nebi Korejské války jsou do dnes legendární. Tento MiG-15UTI byl vyroben v Česku v roce 1955 v Aero Vodochody. Později sloužil v Polsku a po pádu železné opony se dostal do USA do Kalifornie. V roce 2013 ho koupili Czech Flying Legends, zrekonstruovali ho a vrátili ho na česká nebe. Jedná se podzvukovou stíhačku s rychlostí přes 1000 km/h.

CZE
10:00 10:15 Ukázka výcviku služebních koní
Městská policie Ostrava

10:00 - 10:15

Ukázka výcviku služebních koní

Městská policie Ostrava

Ukázka služební hipologie Městské policie Ostrava bude prezentovat připravenost koní a jezdců.

CZE
10:15 10:25 Mi-24/35
221. vrtulníková letka

10:15 - 10:25

Mi-24/35

221. vrtulníková letka

České Mi-24/35 Hind léta u 221. vrtulníkové letky Vzdušných sil Armády ČR z Náměště nad Oslavou. Display pilot českého Hindu je kapitán Michal Bystřičan. Bitevní vrtulník Mi-24/35 má kódové označení NATO Hind. Je schopný útočit proti pozemním i vzdušným cílům, ale jeho primárním posláním je ničení nepřátelské obrněné techniky. K tomu může být vybaven ne/řízenými raketami a těžkým kulometem. Hind je i přes sovou velikost jedním z nejrychlejších vrtulníků na nebi. Může letět rychlostí až 300 km/h. České Mi-24/35 Hind budou nahrazeny novými bitevními vrtulníky americké výroby Bell AH-1Z Viper.

CZE
10:25 10:40 Útok na pozemní cíle dvojicí letounů L-159 ALCA
21. základna taktického letectva AČR

10:25 - 10:40

Útok na pozemní cíle dvojicí letounů L-159 ALCA

21. základna taktického letectva AČR

Dva letouny L-159 Alca předvádějí ukázku útoku na pozemní cíle (CAS – close air support). Jejich vystoupení bylo letos v červnu ohodnoceno zvláštní cenou na leteckém dni v anglickém Cosfordu. Piloti 212. taktické letky Vzdušných sil Armády ČR létají na podzvukových pokročilých lehkých bitevnících L-159 Alca vyráběných firmou Aero Vodochody. Letoun je určen pro podporu pozemních sil – primárně pro útoky na pozemní cíle. V současnosti je české letectvo vybaveno novými zaměřovacími kontejnery Lightning 4i umožňující přesné zásahy chytrou municí. 14 bitevníků L-159 nakoupilo irácké letectvo, které je používá v boji proti teroristickým a povstaleckým skupinám. Letos se příslušníci 212. taktické letky vrátili ze své první zahraniční mise, když cvičili své irácké kolegy používat bitevníky Alca.

CZE
10:40 10:55 Napadení eskortní kolony
Vězeňská služba ČR

10:40 - 10:55

Napadení eskortní kolony

Vězeňská služba ČR

Vězeňská služba předvede dynamickou ukázku s názvem Napadení eskortní kolony. Je prováděna eskorta s mimořádným bezpečnostním opatřením (MBO) a to za využití pancéřového vozidla a dvou vozidel doprovodných k soudnímu jednání nebo do zdravotnického zařízení. Z důvodu operativního zjištění, že by eskorta měla být napadena, jsou vyslány na trasu obdobné eskortní kolony, které mohou mít různé trasy přesunu do místa určení. Eskorta je posílena také záložním týmem, který eskortu doprovází s určitým časovým odstupem. Během tohoto transportu dojde k napadení těchto eskortních kolon vozidly pachatelů a také pachateli, kteří jsou součástí veřejnosti. Dojde ke střelbě směrem na eskortní vozidla, příslušníci ze všech vozidel ihned reagují na toto napadení, opětují střelbu, s cílem eliminovat tento útok a provádí zákrok na vozidla a pachatele. Do zákroku se následně zapojí i záložní zásahové vozidlo.

CZE
11:00 11:15 Zahajovací seskok
Armáda ČR a Polská armáda

11:00 - 11:15

Zahajovací seskok

Armáda ČR a Polská armáda

Společný zahajovací seskok českých a polských výsadkářů s vlajkami.

CZE POL
11:20 11:21 Výstřel z tanku
Armáda ČR

11:20 - 11:21

Výstřel z tanku

Armáda ČR

CZE
11:26 11:41 Zákrok proti útočníkovi ohrožujícímu dav
Zásahová jednotka Policie ČR, Pohotovostný policajný útvar KRPZ Žilina

11:26 - 11:41

Zákrok proti útočníkovi ohrožujícímu dav

Zásahová jednotka Policie ČR, Pohotovostný policajný útvar KRPZ Žilina

Zásahová jednotka zakročí proti aktivnímu útočníkovi, který ohrožuje dav. Pachatel se zmocnil nákladního vozidla, které pravděpodobně vybavil výbušninou nebo hořlavou látkou. Jako místo možného útoku s ohledem na konání akce Dny NATO je vytipováno právě letiště. V místě předpokládaného průjezdu vozidla s pachatelem bude umístěno balistické vozidlo T-KAT, určené k jeho zastavení a zásahové týmy provedou zákrok na dané nákladní vozidlo.

CZE SVK
11:41 11:51 Přísaha nových policistů, vyznamenání policisty a předání vozidel

11:41 - 11:51

Přísaha nových policistů, vyznamenání policisty a předání vozidel

 
11:51 12:03 JAS-39C Gripen
211. taktická letka

11:51 - 12:03

JAS-39C Gripen

211. taktická letka

Ivo Kardoš je český display pilot Gripenů a příslušník 211. taktické letky z Čáslavi a pilot skupiny NATO Tigers. Předtím než usedl do kokpitu Gripenu pilotoval cvičné proudové letadlo L-39 Albatros a lehký bitevník L-159 Alca. Celkem má nalétáno přes 1700 letových hodin. Jeho vystoupení na letošních Dnech NATO v Ostravě je jeho derniérou a rozlučkou s rolí českého display pilota Gripenů. 211.taktická letka Vzdušných sil Armády ČR z Čáslavi létá na strojích Saab JAS-39 Gripen. Letka je součástí elitních skupiny NATO Tigers. V současné době je pět českých Gripenů na zahraniční misi v Estonsku v rámci Baltic Air-Policing. České Gripeny z 211. taktické letky se účastní zahraniční mise v Pobaltí už po třetí. Třikrát také hlídaly vzdušný prostor nad Islandem.

CZE
12:03 12:23 Doprovod chráněné osoby a ukázka ovládání motocyklu
Motocyklová jednotka Hradní Stráže

12:03 - 12:23

Doprovod chráněné osoby a ukázka ovládání motocyklu

Motocyklová jednotka Hradní Stráže

V dynamické ukázce uvidíme motodoprovod vozidla s VIP osobou a ovládání motocyklů v sestavě v různých rychlostech jízdy.

CZE
12:23 12:28 Česko - polský výsadek parašutistů
43. výsadkový prapor Armády ČR, Jednotka AGAT polských speciálních sil

12:23 - 12:28

Česko - polský výsadek parašutistů

43. výsadkový prapor Armády ČR, Jednotka AGAT polských speciálních sil

43. výsadkový prapor z Chudimy je lehký výsadkový prapor typu komando. Vojáci jsou vycvičeni pro taktický vzdušný výsadek, boj v terénu i ve městě, léčky a přepady. Jednotka se účastnila několika bojových misí v zahraničí na Balkáně, Blízkému východě a v Africe. Polská jednotka AGAT je výsadková paradesentní vysoce mobilní jednotka spadající pod velitelsktví polských speciálních sil. Jednotka je cvičená k přepadům a bojovému působení za nepřátelskými liniemi. Výsadkáři seskočí z českého a polského letadla C-295.

CZE POL
12:28 12:48 Útok na postavení nepřítele
7. mechanizovaná brigáda Armády ČR, Romanian Armed Forces

12:28 - 12:48

Útok na postavení nepřítele

7. mechanizovaná brigáda Armády ČR, Romanian Armed Forces

České a rumunské obrněné jednotky provedou společný útok na nepřítele za použití těžké techniky. Česká 7. mechanizovaná brigáda "Dukelská" je hlavní palební silou české armády. Disponuje mimo jiné modernizovanými tanky T-72MCZ, pásovými BVP a kolovými BVP Pandur II. V současné době probíhá tendr na nová pásová BVP. Rumunská armáda představí v ukázce svůj modernizovaný tank TR-85M1 Bizon. Jedná se o tank domácí rumunské výroby. Současný model je modernizovaná verze ve standardech NATO.

CZE ROU
12:53 13:03 Typhoon Display Team
Královské letectvo

12:53 - 13:03

Typhoon Display Team

Královské letectvo

Britský Typhoon Display Team létá na Dnech NATO už počtvrté. Naposled tu byl loni. Pilot Typhoonu poručík Jim Peterson předváděl svůj Typhoon na Dnech NATO už vloni. Letos se jedná o jeho poslední vystoupení jako pilota britského Typhoon Display Teamu. 29. letka Královského letectva ze základny v Coningsby patří k jedněm z nejstarších na světě. Její historie je více než 100 let stará. Stroj patří k nejpokročilejší variantě Eurofighter Typhoon ve výzbroji RAF. Jedná se o verzi Typhoon FGR4. Kromě schopností pro vzdušné souboje je nově plně schopný provádět i útoky proti pozemním cílům. Letadlo Typhoon bylo společně vyvinuto Německem, Itálií a Velkou Británií. Je poháněno dvěma velmi výkonnými proudovými motory s přídavným spalováním Eurojet EJ200, které dávají Typhoonům jejich typický zvuk.

GBR
13:03 13:13 L-13 Blaník TJ
PBS Velká Bíteš

13:03 - 13:13

L-13 Blaník TJ

PBS Velká Bíteš

Pilotem experimentálního proudového Blaníku je Jaromír Hammer. Legendární český větroň Blaník z Letu Kunovice je pro experimentální účely opatřen malým proudovým motorem. Kabina je jednomístná, místo druhého sedadla je palivová nádrž pro proudový motor.

CZE
13:13 13:18 Patriot & ASCOD
TATRA TRUCKS, GDELS

13:13 - 13:18

Patriot & ASCOD

TATRA TRUCKS, GDELS

Patriot II je nové střední obrněné vozidlo na unikátním podvozku české automobilky Tatra. Konstrukce vozidla umožňuje instalaci dálkově řízených zbraňových stanic s kanony až do ráže 20 mm. Vedle toho může být Patriot II vybaven řízenými střelami či minometem. Patriot II je snadno přepravitelný transportními letadly i výsadkovými plavidly. Je pancéřován a vybaven protivýbuchovými sedadly, aby maximálně ochránil svou posádku před nástražnými výbušnými systémy a minami.

CZE
13:18 13:23 Švýcarský blok I: Vzlet PC-7 Teamu
Švýcarské letectvo

13:18 - 13:23

Švýcarský blok I: Vzlet PC-7 Teamu

Švýcarské letectvo

PC-7 Team švýcarského letectva letos slaví 30. výročí. Lídr skupiny kapitán Cyril „Johnny“ Johner má nalétáno přes 2500 letových hodin na strojích PC-21, PC-7 a F/A-18 Hornet. Členové týmu jsou: podplukovník Daniel “Stampa” Stämpfli, kapitán Marius “Pnö” Egger, kapitán Beda “Beda” Staehelin, kapitán Maurice “Moe” Mattle, kapitán Matthias “Nemo” Grossen, kapitán Christian “Sassel” Savary, kapitán Alain “Fondü” Von Büren, kapitán Benjamin “Daffy” Matthey, kapitán Andreas “Menkster” Menk Trvá to minimálně čtyři roky, než se z pilota stane člen PC-7 Teamu.

CHE
13:23 13:43 Mobilní dohled při mezinárodní kontrolní akci
Celní správa ČR, Celní správa Německa

13:23 - 13:43

Mobilní dohled při mezinárodní kontrolní akci

Celní správa ČR, Celní správa Německa

Činnost hlídek mobilního dohledu české a německé celní správy společně celníci předvedou v dynamické ukázce, kde představí i nový mobilní zavazadlový rentgen, a to prostřednictvím fiktivní nelegální přepravy a následného zajištění tabákových výrobků v blízkosti hraničního přechodu.

CZE DEU
13:43 13:48 Švýcarský blok II: Vzlet F/A-18 Hornet a spojení s PC-7 Teamem
Švýcarské letectvo

13:43 - 13:48

Švýcarský blok II: Vzlet F/A-18 Hornet a spojení s PC-7 Teamem

Švýcarské letectvo

PC-7 Team švýcarského letectva letos slaví 30. výročí. Lídr skupiny kapitán Cyril „Johnny“ Johner má nalétáno přes 2500 letových hodin na strojích PC-21, PC-7 a F/A-18 Hornet. Členové týmu jsou: podplukovník Daniel “Stampa” Stämpfli, kapitán Marius “Pnö” Egger, kapitán Beda “Beda” Staehelin, kapitán Maurice “Moe” Mattle, kapitán Matthias “Nemo” Grossen, kapitán Christian “Sassel” Savary, kapitán Alain “Fondü” Von Büren, kapitán Benjamin “Daffy” Matthey, kapitán Andreas “Menkster” Menk Trvá to minimálně čtyři roky, než se z pilota stane člen PC-7 Teamu. Display pilot švýcarského F/A-18 Hornet kapitán Nikolas „Vincent“ Rossier má nalétáno přes 2000 letových hodin, z toho zhruba 1000 hodin na Hornetu. V minulosti létal „Vincent“ na strojích PC-7, F-5E Tiger II a dnes na F/A-18 Hornet. Toto je poslední vystoupení kapitána Nicolase „Vincenta“ Rossiera v roli solo display pilota Hornetu.

CHE
13:48 13:53 Švýcarský blok III: Společný průlet F/A-18 Hornet & PC-7 Team
Švýcarské letectvo

13:48 - 13:53

Švýcarský blok III: Společný průlet F/A-18 Hornet & PC-7 Team

Švýcarské letectvo

PC-7 Team švýcarského letectva letos slaví 30. výročí. Lídr skupiny kapitán Cyril „Johnny“ Johner má nalétáno přes 2500 letových hodin na strojích PC-21, PC-7 a F/A-18 Hornet. Členové týmu jsou: podplukovník Daniel “Stampa” Stämpfli, kapitán Marius “Pnö” Egger, kapitán Beda “Beda” Staehelin, kapitán Maurice “Moe” Mattle, kapitán Matthias “Nemo” Grossen, kapitán Christian “Sassel” Savary, kapitán Alain “Fondü” Von Büren, kapitán Benjamin “Daffy” Matthey, kapitán Andreas “Menkster” Menk Trvá to minimálně čtyři roky, než se z pilota stane člen PC-7 Teamu. Display pilot švýcarského F/A-18 Hornet kapitán Nikolas „Vincent“ Rossier má nalétáno přes 2000 letových hodin, z toho zhruba 1000 hodin na Hornetu. V minulosti létal „Vincent“ na strojích PC-7, F-5E Tiger II a dnes na F/A-18 Hornet. Toto je poslední vystoupení kapitána Nicolase „Vincenta“ Rossiera v roli solo display pilota Hornetu.

CHE
13:53 14:03 Švýcarský blok IV: F/A-18 Hornet Solo Display
Švýcarské letectvo

13:53 - 14:03

Švýcarský blok IV: F/A-18 Hornet Solo Display

Švýcarské letectvo

Display pilot švýcarského F/A-18 Hornet kapitán Nikolas „Vincent“ Rossier má nalétáno přes 2000 letových hodin, z toho zhruba 1000 hodin na Hornetu. V minulosti létal „Vincent“ na strojích PC-7, F-5E Tiger II a dnes na F/A-18 Hornet. Toto je poslední vystoupení kapitána Nicolase „Vincenta“ Rossiera v roli solo display pilota Hornetu.

CHE
14:03 14:30 Švýcarský blok V: PC-7 Team display
Švýcarské letectvo

14:03 - 14:30

Švýcarský blok V: PC-7 Team display

Švýcarské letectvo

PC-7 Team švýcarského letectva letos slaví 30. výročí. Lídr skupiny kapitán Cyril „Johnny“ Johner má nalétáno přes 2500 letových hodin na strojích PC-21, PC-7 a F/A-18 Hornet. Členové týmu jsou: podplukovník Daniel “Stampa” Stämpfli, kapitán Marius “Pnö” Egger, kapitán Beda “Beda” Staehelin, kapitán Maurice “Moe” Mattle, kapitán Matthias “Nemo” Grossen, kapitán Christian “Sassel” Savary, kapitán Alain “Fondü” Von Büren, kapitán Benjamin “Daffy” Matthey, kapitán Andreas “Menkster” Menk Trvá to minimálně čtyři roky, než se z pilota stane člen PC-7 Teamu.

CHE
14:30 14:35 T-72M4CZ a TR-85M1 Bizon
7. mechanizovaná brigáda Armády ČR, Rumunská armáda

14:30 - 14:35

T-72M4CZ a TR-85M1 Bizon

7. mechanizovaná brigáda Armády ČR, Rumunská armáda

T-72M4 CZ je českou komplexní modernizací sovětského tanku T-72 na úroveň srovnatelnou s tanky 3. generace. Tank je vybaven zařízením chránícím tříčlennou posádku, kterou tvoří velitel, střelec a řidič. Modernizaci schválila vláda České republiky v roce 1994, kdy se rozhodlo o modernizaci třiceti tanků. Podle hodnocení odborníků šlo v té době o nejlepší modernizaci tanku T-72. TR-85 je hlavním bitevním tankem navrženým pro Rumunské ozbrojené složky. Momentálně jde o nejmodernější tank ve službě. "Bizon" je název pro modernizovanou verzi, která je ve službě od roku 1997. Tank používá nové 100 mm BM-412 Sg APFSDS-T projektily. Kompletně předělaný podvozek s šesti terénními koly na každé straně je chráněn postranními kovovými pláty. Váha za plného provozu je 50 tun. Nová technologie motoru byla Rumunsku ukradena díky použití špionážního zařízení a asistence Německých služeb.

CZE ROU
14:35 14:47 MiG-21 LanceR
Rumunské letectvo

14:35 - 14:47

MiG-21 LanceR

Rumunské letectvo

Plukovník Gheorghe "Gika" Stancu je rumunský solo display pilot MiGu-21. Na svém kontě má přes 3000 letových hodin. Účastní se leteckých dnů po celém světě, na Dnech NATO byl již v roce 2016. Poslední leteckou ukázku absolvoval “Gika” na prestižním Royal Air Tattoo v tomto roce. Tento MiG-21 LanceR působí na 86. letecké základně rumunského letectva. Kódové označení NATO Migu-21 je „Fishbad“.

ROU
14:47 15:07 JAS-39C Gripen + Extra 300
21. základna taktického letectva AČR: kpt. Ivo Kardoš, Martin Šonka

14:47 - 15:07

JAS-39C Gripen + Extra 300

21. základna taktického letectva AČR: kpt. Ivo Kardoš, Martin Šonka

Mistr světa v letecké akrobacii a šampion Red Bull Air Race Martin Šonka vystoupí na svém akrobatickém speciálu Extra-300SR ve společném ukázce se solo display pilotem českého letectva kapitánem Ivem Kardošem. Ten získal mnoho ocenění za svou pilotáž Gripenu. Loni vyhrál Kardoš na svém Gripenu anketu o nejlepší leteckou ukázku Dnů NATO 2018.

CZE
15:07 15:17 Vyprošťování osob z automobilu
Hasičský záchranný sbor MSK

15:07 - 15:17

Vyprošťování osob z automobilu

Hasičský záchranný sbor MSK

CZE
15:17 15:37 Midnight Hawks
Finské letectvo

15:17 - 15:37

Midnight Hawks

Finské letectvo

Finský display team Půlnoční jestřábi (Midnight Hawks) se představují na Dnech NATO poprvé. Všichni piloti Midnight Hawks jsou kvalifikovaní bojoví letečtí instruktoři. Midnight Hawk No.1 Team Leader Vesa Loukko Left wing No. 2 Captain Eero Mannismäki Right wing No. 3 Captain Juho Tervahartiala Slot No. 4 Captain Tapani Parvio 50 finských Hawků bylo v 80. letech vyrobeno ve Finsku. Podle Pařížské mírové smlouvy z roku 1947 nesmělo mít Finsko více než 60 stíhacích letadel. Protože Hawky byly oficiálně cvičné letadlo (přestože byly vyzbrojené), nepočítaly se do celkového počtu a Finsko tak mohlo mít větší počet letadel než jim dovolovala smlouva. Tato historická smlouva byla anulována na začátku 90. let po pádu Sovětského svazu.

FIN
15:37 15:52 Přepad průzkumnou skupinou
102. průzkumný prapor, 22. základna vrtulníkového letectva

15:37 - 15:52

Přepad průzkumnou skupinou

102. průzkumný prapor, 22. základna vrtulníkového letectva

Záměrem této dynamické ukázky bude provedení přepadu na pozici nepřítele, který bude tvořen čtyřčlennou polovojenskou skupinou. Účelem přepadu bude likvidace zájmové osoby a získání informací prostřednictvím ukořistěné dokumentace. Přepad provedou dvě průzkumné skupiny za podpory přidělených leteckých prostředků.

CZE
15:52 16:07 Parašutistický tým the Tigers
Britská armáda

15:52 - 16:07

Parašutistický tým the Tigers

Britská armáda

Hlavní náplní vystoupení Britského týmu "The Tigers" jsou parašutistické seskoky z různých výšek s použitím vlajek a kouře. Tým "The Tigers" byl sestaven v roce 1986 a skládá se z devíti členů královské gardy Princezny z Walesu. Původně dostalo seskupení název "The Flying Dragons". K dnešnímu dni je velitelem týmu Frank Millerick, s ním pak seskakují Nahten May, Liam Donovan, Dan Hurst, Chris Grey, Ryan Clark, Carl Hobbs, Alex Goodman a Luke Smith. Dohromady mají na kontě více než 3000 parašutistických seskoků. Tygři vystupují během roku na velkém množství zajímavých událostí. Nedávno například na oslavě ku příležitosti narozenin Dánské královny Margrethe 11. Dnů NATO v Ostravě se účastní po třech letech.

GBR
16:07 16:19 Záchrana zraněné osoby vrtulníkem W-3A Sokol
24. základna dopravního letectva Armády ČR

16:07 - 16:19

Záchrana zraněné osoby vrtulníkem W-3A Sokol

24. základna dopravního letectva Armády ČR

Display pilot Sokola major Petr „Šáfa“ Šafařík má celkově nalétaných 2600 letových hodin, z toho přes 2200 právě na Sokolu. Pilota vrtulníků AČR dělá od roku 1999. Ve své kariéře už létal na typech W-3A Sokol a Mi-17. Na obou typech vrtulníků dosáhl na úroveň leteckého instruktora/inspektora. Major Šafařík předváděl se svým Sokolem ukázku letecké záchrany už na loňských Dnech NATO. Vrtulníky W-3A Sokol používají Vzdušné síly AČR pro transportní účely a pro pátrací a záchranné operace (SAR). W-3A Sokol je vrtulník polské výroby od PZL Swidnik.

CZE
16:19 16:29 IAR 330 Puma
Rumunské letectvo

16:19 - 16:29

IAR 330 Puma

Rumunské letectvo

Pilotem vrtulníku je kapitán Constantin “Coco” Costea. Dosáhl úrovně letového instruktora a má nalétáno přes 1900 leteckých hodin. Jeho kopilot je poručík Alin “Kasha” Ianachiuc má nalétáno přes 1600 letových hodin. Tato posádka se účastnila slavnostního přeletu rumunských vzdušných sil nad novým velitelství NATO v Bruselu během summitu v roce 2018.

ROU
16:29 16:34 Předání Ceny primátora

16:29 - 16:34

Předání Ceny primátora

Primátor statutárního města Ostravy udělí cenu za nejlepší letovou ukázku dle hlasování diváků kpt. Ivu Kardošovi a Martinu Šonkovi, kteří se předvedli při společném vystoupení letounů JAS-39 Gripen a Extra 300

CZE

Doprovodný program - dynamické ukázky - plocha D02

Začátek Konec Popis Národnost
10:00 10:15 Činnost družstva na kontrolně propouštěcím místě před objektem kritické infrastruktury
Krajské vojenské velitelství Ostrava

10:00 - 10:15

Činnost družstva na kontrolně propouštěcím místě před objektem kritické infrastruktury

Krajské vojenské velitelství Ostrava

Pěší družstvo provádí kontrolu přijíždějícho vozidla s řidičem k obějktu kritické infrastrukutury. Při prohlídce je u řidiče nalezena nenahlášená zbraň. Řidič je zadržena a předán policii ČR.

CZE
10:40 11:10 Ukázka kynologie Celní správy ČR
Celní správa České republiky

10:40 - 11:10

Ukázka kynologie Celní správy ČR

Celní správa České republiky

Služební kynologové představí výcvik svých svěřenců ve vyhledávání drog, tabákových výrobků, lihu, bankovek, exemplářů CITES a v neposlední řadě zbraní a střeliva.

CZE
11:20 11:51 Ukázka výcviku služebních psů Městské policie Ostrava
Městská policie Ostrava

11:20 - 11:51

Ukázka výcviku služebních psů Městské policie Ostrava

Městská policie Ostrava

Ukázka služební kynologie bude prezentovat připravenost psů a psovodů městské policie v souvislosti se zákroky proti pachatelům, kteří narušují zvlášť závažným způsobem veřejný pořádek nebo jsou přistiženi při páchání trestných činů, neuposlechnou výzev strážníka a útok těchto osob ohrožuje zdraví a život zakročujících strážníků.

CZE
12:03 12:53 Likvidace nebezpečných pachatelů za pomoci služebních psů
Služební kynologie Policie České republiky, Krajské ředitelství Policejního sboru Slovenské republik

12:03 - 12:53

Likvidace nebezpečných pachatelů za pomoci služebních psů

Služební kynologie Policie České republiky, Krajské ředitelství Policejního sboru Slovenské republik

Prezentace psovodů bude rozdělena do pěti částí. V první části bude provedena tzv. taktická ovladatelnost, která spočívá v předvedení průzkumu objektu nebo terénu s tím, že psovod vede služebního psa mezi svými nohami tak, aby měl volné ruce pro bezpečnou manipulaci se zbraní a mohl se očima orientovat v prohledávaném prostoru. Další čtyři části spočívají v provedení různých modelových situací, při nichž půjde o likvidaci nebezpečných pachatelů pomocí zákroku služebních psů. Dětští diváci se do určité míry také budou moci do modelových situací zapojit

CZE SVK
13:25 13:45 Ukázka výcviku služebních psů Městské policie Ostrava
Městská policie Ostrava

13:25 - 13:45

Ukázka výcviku služebních psů Městské policie Ostrava

Městská policie Ostrava

Ukázka služební kynologie bude prezentovat připravenost psů a psovodů městské policie v souvislosti se zákroky proti pachatelům, kteří narušují zvlášť závažným způsobem veřejný pořádek nebo jsou přistiženi při páchání trestných činů, neuposlechnou výzev strážníka a útok těchto osob ohrožuje zdraví a život zakročujících strážníků.

CZE
15:09 15:25 Činnost družstva na kontrolně propouštěcím místě před objektem kritické infrastruktury
Krajské vojenské velitelství Ostrava

15:09 - 15:25

Činnost družstva na kontrolně propouštěcím místě před objektem kritické infrastruktury

Krajské vojenské velitelství Ostrava

Pěší družstvo provádí kontrolu přijíždějícho vozidla s řidičem k obějktu kritické infrastrukutury. Při prohlídce je u řidiče nalezena nenahlášená zbraň. Řidič je zadržena a předán policii ČR.

CZE
15:40 16:34 Likvidace nebezpečných pachatelů za pomoci služebních psů
Služební kynologie Policie České republiky, Krajské ředitelství Policejního sboru Slovenské republik

15:40 - 16:34

Likvidace nebezpečných pachatelů za pomoci služebních psů

Služební kynologie Policie České republiky, Krajské ředitelství Policejního sboru Slovenské republik

Prezentace psovodů bude rozdělena do pěti částí. V první části bude provedena tzv. taktická ovladatelnost, která spočívá v předvedení průzkumu objektu nebo terénu s tím, že psovod vede služebního psa mezi svými nohami tak, aby měl volné ruce pro bezpečnou manipulaci se zbraní a mohl se očima orientovat v prohledávaném prostoru. Další čtyři části spočívají v provedení různých modelových situací, při nichž půjde o likvidaci nebezpečných pachatelů pomocí zákroku služebních psů. Dětští diváci se do určité míry také budou moci do modelových situací zapojit

CZE SVK

 

Generálním partnerem Dnů NATO v Ostravě & Dnů Vzdušných sil AČR je společnost
AERO Vodochody AEROSPACE a.s.

Partneři

GENERÁLNÍ PARTNER
Lockheed Martin
HLAVNÍ STRATEGICKÝ PARTNER
ORLEN
EXKLUZIVNÍ PARTNER
Škoda Auto
SPECIÁLNÍ PARTNER
HLAVNÍ PARTNER
Česká zbrojovka a.s.
OFICIÁLNÍ TECHNICKÁ PODPORA
Audiopro