Ročník 2019 - Nedělní program
Hlavní program - dynamické ukázky - plocha D01
Začátek | Konec | Popis | Národnost |
---|---|---|---|
08:30 | 09:00 | Otevření areálu pro návštěvníky
08:30 - 09:00 Otevření areálu pro návštěvníky |
|
09:00 | 09:12 | IAR 99 Soim Rumunské letectvo 09:00 - 09:12 IAR 99 SoimRumunské letectvo IAR 99 Hawk působí na domácí 95. letecké základně rumunského letectva. IAR 99 Hawk je pilotován kapitánem Catalinem Alexandru, přezdívaným „Skřítek“ (Piticu). Alexandru je letecký instruktor s vice než 1200 nalétanými leteckými hodinami, z toho přes 580 na MiGu-21 a přes 500 na IAR 99. Jeho kopilot, kapitán Cosmin Gaman, přezdívaný „Kotě“ (Pisoi) má před sebou ještě poslední kroky, aby se stal také leteckým instruktorem. Na svém kontě má nalétano přes 400 letových hodin, z toho přes 300 na letadle IAR 99 Hawk. Hawk používá britské letecké proudové motory Rolls-Royce licenčně produkované v Rumunsku. V rumunském letectvu nahradily české výcvikové stroje L-29 Delfín a L-39 Albatros. |
|
09:12 | 09:19 | Tahač Morris Commercial C-8 FAT s houfnicí M.II Vojenský historický ústav 09:12 - 09:19 Tahač Morris Commercial C-8 FAT s houfnicí M.IIVojenský historický ústav Vojenský historický ústav představí britský dělostřelecký tahač Morris Commercial C-8 FAT s 25 liberní kanonovou houfnicí M.II ze své sbírky. Půjde o ukázku jízdních vlastností techniky z výzbroje Československé samostatné obrněné brigády ve Velké Británii za 2. světové války. |
|
09:19 | 09:27 | Enstrom 480 + Mi-2 Centrum leteckého výcviku, LOM PRAHA s.p. 09:19 - 09:27 Enstrom 480 + Mi-2Centrum leteckého výcviku, LOM PRAHA s.p. Enstrom 480 je lehký cvičný vrtulník využívaný po celém světě jako základní výcvikový stroj pro vojenské piloty. Enstrom 480 bude jeho majitel LOM Praha používat k pilotnímu výcviku pro své klienty. Mi-2 je malý užitkový vrtulník, který byl sice navržen sovětskou leteckou kanceláří, ale jeho výroba probíhala v Polsku. Firma LOM Praha na tomto typu provádí základní výcvik pilotů vrtulníků. Jedná se o derniéru typu Mi-2. Nově bude nahrazen stroji Enstrom 480. |
|
09:27 | 09:42 | Představení policejních motorek Dopravní policie JMK 09:27 - 09:42 Představení policejních motorekDopravní policie JMK Dopravní policie nám ukáže předváděcí jízdu policejních motorkářů. |
|
09:42 | 09:50 | PC-7 Turbo Trainer Rakouské letectvo 09:42 - 09:50 PC-7 Turbo TrainerRakouské letectvo Cvičný Pilatus PC-7 Turbo Trainer patří k výcvikové letce ze základny Zeltweg. Display pilot Stefan „Snake“ Hofer má nalétáno zhruba 3500 letových hodin na strojích PC-6 a PC-7. „Snake“ Hofer je na Dnech NATO už podruhé, avšak pouze na statické ukázce. PC-7 je turbovrtulový výcvikový letoun švýcarské výroby. Používá se k základnímu i pokročilému výcviku včetně vzdušných soubojů a útokům proti pozemním cílům. Stroj PC-7 létá ve spektru přetížení -3 až +6 G. Pilot přitom nemá antigravitační výstroj (g-suit). |
|
09:50 | 10:00 | MiG-15 UTI Czech Flying Legends 09:50 - 10:00 MiG-15 UTICzech Flying Legends MiG-15 byla masově používaná stíhačka v rámci sovětského bloku. Její vzdušné souboje s americkými F-86 Sabre na nebi Korejské války jsou do dnes legendární. Tento MiG-15UTI byl vyroben v Česku v roce 1955 v Aero Vodochody. Později sloužil v Polsku a po pádu železné opony se dostal do USA do Kalifornie. V roce 2013 ho koupili Czech Flying Legends, zrekonstruovali ho a vrátili ho na česká nebe. Jedná se podzvukovou stíhačku s rychlostí přes 1000 km/h. |
|
10:00 | 10:15 | Ukázka výcviku služebních koní Městská policie Ostrava 10:00 - 10:15 Ukázka výcviku služebních koníMěstská policie Ostrava Ukázka služební hipologie Městské policie Ostrava bude prezentovat připravenost koní a jezdců. |
|
10:15 | 10:25 | Mi-24/35 221. vrtulníková letka 10:15 - 10:25 Mi-24/35221. vrtulníková letka České Mi-24/35 Hind léta u 221. vrtulníkové letky Vzdušných sil Armády ČR z Náměště nad Oslavou. Display pilot českého Hindu je kapitán Michal Bystřičan. Bitevní vrtulník Mi-24/35 má kódové označení NATO Hind. Je schopný útočit proti pozemním i vzdušným cílům, ale jeho primárním posláním je ničení nepřátelské obrněné techniky. K tomu může být vybaven ne/řízenými raketami a těžkým kulometem. Hind je i přes sovou velikost jedním z nejrychlejších vrtulníků na nebi. Může letět rychlostí až 300 km/h. České Mi-24/35 Hind budou nahrazeny novými bitevními vrtulníky americké výroby Bell AH-1Z Viper. |
|
10:25 | 10:40 | Útok na pozemní cíle dvojicí letounů L-159 ALCA 21. základna taktického letectva AČR 10:25 - 10:40 Útok na pozemní cíle dvojicí letounů L-159 ALCA21. základna taktického letectva AČR Dva letouny L-159 Alca předvádějí ukázku útoku na pozemní cíle (CAS – close air support). Jejich vystoupení bylo letos v červnu ohodnoceno zvláštní cenou na leteckém dni v anglickém Cosfordu. Piloti 212. taktické letky Vzdušných sil Armády ČR létají na podzvukových pokročilých lehkých bitevnících L-159 Alca vyráběných firmou Aero Vodochody. Letoun je určen pro podporu pozemních sil – primárně pro útoky na pozemní cíle. V současnosti je české letectvo vybaveno novými zaměřovacími kontejnery Lightning 4i umožňující přesné zásahy chytrou municí. 14 bitevníků L-159 nakoupilo irácké letectvo, které je používá v boji proti teroristickým a povstaleckým skupinám. Letos se příslušníci 212. taktické letky vrátili ze své první zahraniční mise, když cvičili své irácké kolegy používat bitevníky Alca. |
|
10:40 | 10:55 | Napadení eskortní kolony Vězeňská služba ČR 10:40 - 10:55 Napadení eskortní kolonyVězeňská služba ČR Vězeňská služba předvede dynamickou ukázku s názvem Napadení eskortní kolony. Je prováděna eskorta s mimořádným bezpečnostním opatřením (MBO) a to za využití pancéřového vozidla a dvou vozidel doprovodných k soudnímu jednání nebo do zdravotnického zařízení. Z důvodu operativního zjištění, že by eskorta měla být napadena, jsou vyslány na trasu obdobné eskortní kolony, které mohou mít různé trasy přesunu do místa určení. Eskorta je posílena také záložním týmem, který eskortu doprovází s určitým časovým odstupem. Během tohoto transportu dojde k napadení těchto eskortních kolon vozidly pachatelů a také pachateli, kteří jsou součástí veřejnosti. Dojde ke střelbě směrem na eskortní vozidla, příslušníci ze všech vozidel ihned reagují na toto napadení, opětují střelbu, s cílem eliminovat tento útok a provádí zákrok na vozidla a pachatele. Do zákroku se následně zapojí i záložní zásahové vozidlo. |
|
11:00 | 11:15 | Zahajovací seskok Armáda ČR a Polská armáda 11:00 - 11:15 Zahajovací seskokArmáda ČR a Polská armáda Společný zahajovací seskok českých a polských výsadkářů s vlajkami. |
|
11:20 | 11:21 | Výstřel z tanku Armáda ČR 11:20 - 11:21 Výstřel z tankuArmáda ČR |
|
11:26 | 11:41 | Zákrok proti útočníkovi ohrožujícímu dav Zásahová jednotka Policie ČR, Pohotovostný policajný útvar KRPZ Žilina 11:26 - 11:41 Zákrok proti útočníkovi ohrožujícímu davZásahová jednotka Policie ČR, Pohotovostný policajný útvar KRPZ Žilina Zásahová jednotka zakročí proti aktivnímu útočníkovi, který ohrožuje dav. Pachatel se zmocnil nákladního vozidla, které pravděpodobně vybavil výbušninou nebo hořlavou látkou. Jako místo možného útoku s ohledem na konání akce Dny NATO je vytipováno právě letiště. V místě předpokládaného průjezdu vozidla s pachatelem bude umístěno balistické vozidlo T-KAT, určené k jeho zastavení a zásahové týmy provedou zákrok na dané nákladní vozidlo. |
|
11:41 | 11:51 | Přísaha nových policistů, vyznamenání policisty a předání vozidel
11:41 - 11:51 Přísaha nových policistů, vyznamenání policisty a předání vozidel |
|
11:51 | 12:03 | JAS-39C Gripen 211. taktická letka 11:51 - 12:03 JAS-39C Gripen211. taktická letka Ivo Kardoš je český display pilot Gripenů a příslušník 211. taktické letky z Čáslavi a pilot skupiny NATO Tigers. Předtím než usedl do kokpitu Gripenu pilotoval cvičné proudové letadlo L-39 Albatros a lehký bitevník L-159 Alca. Celkem má nalétáno přes 1700 letových hodin. Jeho vystoupení na letošních Dnech NATO v Ostravě je jeho derniérou a rozlučkou s rolí českého display pilota Gripenů. 211.taktická letka Vzdušných sil Armády ČR z Čáslavi létá na strojích Saab JAS-39 Gripen. Letka je součástí elitních skupiny NATO Tigers. V současné době je pět českých Gripenů na zahraniční misi v Estonsku v rámci Baltic Air-Policing. České Gripeny z 211. taktické letky se účastní zahraniční mise v Pobaltí už po třetí. Třikrát také hlídaly vzdušný prostor nad Islandem. |
|
12:03 | 12:23 | Doprovod chráněné osoby a ukázka ovládání motocyklu Motocyklová jednotka Hradní Stráže 12:03 - 12:23 Doprovod chráněné osoby a ukázka ovládání motocykluMotocyklová jednotka Hradní Stráže V dynamické ukázce uvidíme motodoprovod vozidla s VIP osobou a ovládání motocyklů v sestavě v různých rychlostech jízdy. |
|
12:23 | 12:28 | Česko - polský výsadek parašutistů 43. výsadkový prapor Armády ČR, Jednotka AGAT polských speciálních sil 12:23 - 12:28 Česko - polský výsadek parašutistů43. výsadkový prapor Armády ČR, Jednotka AGAT polských speciálních sil 43. výsadkový prapor z Chudimy je lehký výsadkový prapor typu komando. Vojáci jsou vycvičeni pro taktický vzdušný výsadek, boj v terénu i ve městě, léčky a přepady. Jednotka se účastnila několika bojových misí v zahraničí na Balkáně, Blízkému východě a v Africe. Polská jednotka AGAT je výsadková paradesentní vysoce mobilní jednotka spadající pod velitelsktví polských speciálních sil. Jednotka je cvičená k přepadům a bojovému působení za nepřátelskými liniemi. Výsadkáři seskočí z českého a polského letadla C-295. |
|
12:28 | 12:48 | Útok na postavení nepřítele 7. mechanizovaná brigáda Armády ČR, Romanian Armed Forces 12:28 - 12:48 Útok na postavení nepřítele7. mechanizovaná brigáda Armády ČR, Romanian Armed Forces České a rumunské obrněné jednotky provedou společný útok na nepřítele za použití těžké techniky. Česká 7. mechanizovaná brigáda "Dukelská" je hlavní palební silou české armády. Disponuje mimo jiné modernizovanými tanky T-72MCZ, pásovými BVP a kolovými BVP Pandur II. V současné době probíhá tendr na nová pásová BVP. Rumunská armáda představí v ukázce svůj modernizovaný tank TR-85M1 Bizon. Jedná se o tank domácí rumunské výroby. Současný model je modernizovaná verze ve standardech NATO. |
|
12:53 | 13:03 | Typhoon Display Team Královské letectvo 12:53 - 13:03 Typhoon Display TeamKrálovské letectvo Britský Typhoon Display Team létá na Dnech NATO už počtvrté. Naposled tu byl loni. Pilot Typhoonu poručík Jim Peterson předváděl svůj Typhoon na Dnech NATO už vloni. Letos se jedná o jeho poslední vystoupení jako pilota britského Typhoon Display Teamu. 29. letka Královského letectva ze základny v Coningsby patří k jedněm z nejstarších na světě. Její historie je více než 100 let stará. Stroj patří k nejpokročilejší variantě Eurofighter Typhoon ve výzbroji RAF. Jedná se o verzi Typhoon FGR4. Kromě schopností pro vzdušné souboje je nově plně schopný provádět i útoky proti pozemním cílům. Letadlo Typhoon bylo společně vyvinuto Německem, Itálií a Velkou Británií. Je poháněno dvěma velmi výkonnými proudovými motory s přídavným spalováním Eurojet EJ200, které dávají Typhoonům jejich typický zvuk. |
|
13:03 | 13:13 | L-13 Blaník TJ PBS Velká Bíteš 13:03 - 13:13 L-13 Blaník TJPBS Velká Bíteš Pilotem experimentálního proudového Blaníku je Jaromír Hammer. Legendární český větroň Blaník z Letu Kunovice je pro experimentální účely opatřen malým proudovým motorem. Kabina je jednomístná, místo druhého sedadla je palivová nádrž pro proudový motor. |
|
13:13 | 13:18 | Patriot & ASCOD TATRA TRUCKS, GDELS 13:13 - 13:18 Patriot & ASCODTATRA TRUCKS, GDELS Patriot II je nové střední obrněné vozidlo na unikátním podvozku české automobilky Tatra. Konstrukce vozidla umožňuje instalaci dálkově řízených zbraňových stanic s kanony až do ráže 20 mm. Vedle toho může být Patriot II vybaven řízenými střelami či minometem. Patriot II je snadno přepravitelný transportními letadly i výsadkovými plavidly. Je pancéřován a vybaven protivýbuchovými sedadly, aby maximálně ochránil svou posádku před nástražnými výbušnými systémy a minami. |
|
13:18 | 13:23 | Švýcarský blok I: Vzlet PC-7 Teamu Švýcarské letectvo 13:18 - 13:23 Švýcarský blok I: Vzlet PC-7 TeamuŠvýcarské letectvo PC-7 Team švýcarského letectva letos slaví 30. výročí. Lídr skupiny kapitán Cyril „Johnny“ Johner má nalétáno přes 2500 letových hodin na strojích PC-21, PC-7 a F/A-18 Hornet. Členové týmu jsou: podplukovník Daniel “Stampa” Stämpfli, kapitán Marius “Pnö” Egger, kapitán Beda “Beda” Staehelin, kapitán Maurice “Moe” Mattle, kapitán Matthias “Nemo” Grossen, kapitán Christian “Sassel” Savary, kapitán Alain “Fondü” Von Büren, kapitán Benjamin “Daffy” Matthey, kapitán Andreas “Menkster” Menk Trvá to minimálně čtyři roky, než se z pilota stane člen PC-7 Teamu. |
|
13:23 | 13:43 | Mobilní dohled při mezinárodní kontrolní akci Celní správa ČR, Celní správa Německa 13:23 - 13:43 Mobilní dohled při mezinárodní kontrolní akciCelní správa ČR, Celní správa Německa Činnost hlídek mobilního dohledu české a německé celní správy společně celníci předvedou v dynamické ukázce, kde představí i nový mobilní zavazadlový rentgen, a to prostřednictvím fiktivní nelegální přepravy a následného zajištění tabákových výrobků v blízkosti hraničního přechodu. |
|
13:43 | 13:48 | Švýcarský blok II: Vzlet F/A-18 Hornet a spojení s PC-7 Teamem Švýcarské letectvo 13:43 - 13:48 Švýcarský blok II: Vzlet F/A-18 Hornet a spojení s PC-7 TeamemŠvýcarské letectvo PC-7 Team švýcarského letectva letos slaví 30. výročí. Lídr skupiny kapitán Cyril „Johnny“ Johner má nalétáno přes 2500 letových hodin na strojích PC-21, PC-7 a F/A-18 Hornet. Členové týmu jsou: podplukovník Daniel “Stampa” Stämpfli, kapitán Marius “Pnö” Egger, kapitán Beda “Beda” Staehelin, kapitán Maurice “Moe” Mattle, kapitán Matthias “Nemo” Grossen, kapitán Christian “Sassel” Savary, kapitán Alain “Fondü” Von Büren, kapitán Benjamin “Daffy” Matthey, kapitán Andreas “Menkster” Menk Trvá to minimálně čtyři roky, než se z pilota stane člen PC-7 Teamu. Display pilot švýcarského F/A-18 Hornet kapitán Nikolas „Vincent“ Rossier má nalétáno přes 2000 letových hodin, z toho zhruba 1000 hodin na Hornetu. V minulosti létal „Vincent“ na strojích PC-7, F-5E Tiger II a dnes na F/A-18 Hornet. Toto je poslední vystoupení kapitána Nicolase „Vincenta“ Rossiera v roli solo display pilota Hornetu. |
|
13:48 | 13:53 | Švýcarský blok III: Společný průlet F/A-18 Hornet & PC-7 Team Švýcarské letectvo 13:48 - 13:53 Švýcarský blok III: Společný průlet F/A-18 Hornet & PC-7 TeamŠvýcarské letectvo PC-7 Team švýcarského letectva letos slaví 30. výročí. Lídr skupiny kapitán Cyril „Johnny“ Johner má nalétáno přes 2500 letových hodin na strojích PC-21, PC-7 a F/A-18 Hornet. Členové týmu jsou: podplukovník Daniel “Stampa” Stämpfli, kapitán Marius “Pnö” Egger, kapitán Beda “Beda” Staehelin, kapitán Maurice “Moe” Mattle, kapitán Matthias “Nemo” Grossen, kapitán Christian “Sassel” Savary, kapitán Alain “Fondü” Von Büren, kapitán Benjamin “Daffy” Matthey, kapitán Andreas “Menkster” Menk Trvá to minimálně čtyři roky, než se z pilota stane člen PC-7 Teamu. Display pilot švýcarského F/A-18 Hornet kapitán Nikolas „Vincent“ Rossier má nalétáno přes 2000 letových hodin, z toho zhruba 1000 hodin na Hornetu. V minulosti létal „Vincent“ na strojích PC-7, F-5E Tiger II a dnes na F/A-18 Hornet. Toto je poslední vystoupení kapitána Nicolase „Vincenta“ Rossiera v roli solo display pilota Hornetu. |
|
13:53 | 14:03 | Švýcarský blok IV: F/A-18 Hornet Solo Display Švýcarské letectvo 13:53 - 14:03 Švýcarský blok IV: F/A-18 Hornet Solo DisplayŠvýcarské letectvo Display pilot švýcarského F/A-18 Hornet kapitán Nikolas „Vincent“ Rossier má nalétáno přes 2000 letových hodin, z toho zhruba 1000 hodin na Hornetu. V minulosti létal „Vincent“ na strojích PC-7, F-5E Tiger II a dnes na F/A-18 Hornet. Toto je poslední vystoupení kapitána Nicolase „Vincenta“ Rossiera v roli solo display pilota Hornetu. |
|
14:03 | 14:30 | Švýcarský blok V: PC-7 Team display Švýcarské letectvo 14:03 - 14:30 Švýcarský blok V: PC-7 Team displayŠvýcarské letectvo PC-7 Team švýcarského letectva letos slaví 30. výročí. Lídr skupiny kapitán Cyril „Johnny“ Johner má nalétáno přes 2500 letových hodin na strojích PC-21, PC-7 a F/A-18 Hornet. Členové týmu jsou: podplukovník Daniel “Stampa” Stämpfli, kapitán Marius “Pnö” Egger, kapitán Beda “Beda” Staehelin, kapitán Maurice “Moe” Mattle, kapitán Matthias “Nemo” Grossen, kapitán Christian “Sassel” Savary, kapitán Alain “Fondü” Von Büren, kapitán Benjamin “Daffy” Matthey, kapitán Andreas “Menkster” Menk Trvá to minimálně čtyři roky, než se z pilota stane člen PC-7 Teamu. |
|
14:30 | 14:35 | T-72M4CZ a TR-85M1 Bizon 7. mechanizovaná brigáda Armády ČR, Rumunská armáda 14:30 - 14:35 T-72M4CZ a TR-85M1 Bizon7. mechanizovaná brigáda Armády ČR, Rumunská armáda T-72M4 CZ je českou komplexní modernizací sovětského tanku T-72 na úroveň srovnatelnou s tanky 3. generace. Tank je vybaven zařízením chránícím tříčlennou posádku, kterou tvoří velitel, střelec a řidič. Modernizaci schválila vláda České republiky v roce 1994, kdy se rozhodlo o modernizaci třiceti tanků. Podle hodnocení odborníků šlo v té době o nejlepší modernizaci tanku T-72. TR-85 je hlavním bitevním tankem navrženým pro Rumunské ozbrojené složky. Momentálně jde o nejmodernější tank ve službě. "Bizon" je název pro modernizovanou verzi, která je ve službě od roku 1997. Tank používá nové 100 mm BM-412 Sg APFSDS-T projektily. Kompletně předělaný podvozek s šesti terénními koly na každé straně je chráněn postranními kovovými pláty. Váha za plného provozu je 50 tun. Nová technologie motoru byla Rumunsku ukradena díky použití špionážního zařízení a asistence Německých služeb. |
|
14:35 | 14:47 | MiG-21 LanceR Rumunské letectvo 14:35 - 14:47 MiG-21 LanceRRumunské letectvo Plukovník Gheorghe "Gika" Stancu je rumunský solo display pilot MiGu-21. Na svém kontě má přes 3000 letových hodin. Účastní se leteckých dnů po celém světě, na Dnech NATO byl již v roce 2016. Poslední leteckou ukázku absolvoval “Gika” na prestižním Royal Air Tattoo v tomto roce. Tento MiG-21 LanceR působí na 86. letecké základně rumunského letectva. Kódové označení NATO Migu-21 je „Fishbad“. |
|
14:47 | 15:07 | JAS-39C Gripen + Extra 300 21. základna taktického letectva AČR: kpt. Ivo Kardoš, Martin Šonka 14:47 - 15:07 JAS-39C Gripen + Extra 30021. základna taktického letectva AČR: kpt. Ivo Kardoš, Martin Šonka Mistr světa v letecké akrobacii a šampion Red Bull Air Race Martin Šonka vystoupí na svém akrobatickém speciálu Extra-300SR ve společném ukázce se solo display pilotem českého letectva kapitánem Ivem Kardošem. Ten získal mnoho ocenění za svou pilotáž Gripenu. Loni vyhrál Kardoš na svém Gripenu anketu o nejlepší leteckou ukázku Dnů NATO 2018. |
|
15:07 | 15:17 | Vyprošťování osob z automobilu Hasičský záchranný sbor MSK 15:07 - 15:17 Vyprošťování osob z automobiluHasičský záchranný sbor MSK |
|
15:17 | 15:37 | Midnight Hawks Finské letectvo 15:17 - 15:37 Midnight HawksFinské letectvo Finský display team Půlnoční jestřábi (Midnight Hawks) se představují na Dnech NATO poprvé. Všichni piloti Midnight Hawks jsou kvalifikovaní bojoví letečtí instruktoři. Midnight Hawk No.1 Team Leader Vesa Loukko Left wing No. 2 Captain Eero Mannismäki Right wing No. 3 Captain Juho Tervahartiala Slot No. 4 Captain Tapani Parvio 50 finských Hawků bylo v 80. letech vyrobeno ve Finsku. Podle Pařížské mírové smlouvy z roku 1947 nesmělo mít Finsko více než 60 stíhacích letadel. Protože Hawky byly oficiálně cvičné letadlo (přestože byly vyzbrojené), nepočítaly se do celkového počtu a Finsko tak mohlo mít větší počet letadel než jim dovolovala smlouva. Tato historická smlouva byla anulována na začátku 90. let po pádu Sovětského svazu. |
|
15:37 | 15:52 | Přepad průzkumnou skupinou 102. průzkumný prapor, 22. základna vrtulníkového letectva 15:37 - 15:52 Přepad průzkumnou skupinou102. průzkumný prapor, 22. základna vrtulníkového letectva Záměrem této dynamické ukázky bude provedení přepadu na pozici nepřítele, který bude tvořen čtyřčlennou polovojenskou skupinou. Účelem přepadu bude likvidace zájmové osoby a získání informací prostřednictvím ukořistěné dokumentace. Přepad provedou dvě průzkumné skupiny za podpory přidělených leteckých prostředků. |
|
15:52 | 16:07 | Parašutistický tým the Tigers Britská armáda 15:52 - 16:07 Parašutistický tým the TigersBritská armáda Hlavní náplní vystoupení Britského týmu "The Tigers" jsou parašutistické seskoky z různých výšek s použitím vlajek a kouře. Tým "The Tigers" byl sestaven v roce 1986 a skládá se z devíti členů královské gardy Princezny z Walesu. Původně dostalo seskupení název "The Flying Dragons". K dnešnímu dni je velitelem týmu Frank Millerick, s ním pak seskakují Nahten May, Liam Donovan, Dan Hurst, Chris Grey, Ryan Clark, Carl Hobbs, Alex Goodman a Luke Smith. Dohromady mají na kontě více než 3000 parašutistických seskoků. Tygři vystupují během roku na velkém množství zajímavých událostí. Nedávno například na oslavě ku příležitosti narozenin Dánské královny Margrethe 11. Dnů NATO v Ostravě se účastní po třech letech. |
|
16:07 | 16:19 | Záchrana zraněné osoby vrtulníkem W-3A Sokol 24. základna dopravního letectva Armády ČR 16:07 - 16:19 Záchrana zraněné osoby vrtulníkem W-3A Sokol24. základna dopravního letectva Armády ČR Display pilot Sokola major Petr „Šáfa“ Šafařík má celkově nalétaných 2600 letových hodin, z toho přes 2200 právě na Sokolu. Pilota vrtulníků AČR dělá od roku 1999. Ve své kariéře už létal na typech W-3A Sokol a Mi-17. Na obou typech vrtulníků dosáhl na úroveň leteckého instruktora/inspektora. Major Šafařík předváděl se svým Sokolem ukázku letecké záchrany už na loňských Dnech NATO. Vrtulníky W-3A Sokol používají Vzdušné síly AČR pro transportní účely a pro pátrací a záchranné operace (SAR). W-3A Sokol je vrtulník polské výroby od PZL Swidnik. |
|
16:19 | 16:29 | IAR 330 Puma Rumunské letectvo 16:19 - 16:29 IAR 330 PumaRumunské letectvo Pilotem vrtulníku je kapitán Constantin “Coco” Costea. Dosáhl úrovně letového instruktora a má nalétáno přes 1900 leteckých hodin. Jeho kopilot je poručík Alin “Kasha” Ianachiuc má nalétáno přes 1600 letových hodin. Tato posádka se účastnila slavnostního přeletu rumunských vzdušných sil nad novým velitelství NATO v Bruselu během summitu v roce 2018. |
|
16:29 | 16:34 | Předání Ceny primátora
16:29 - 16:34 Předání Ceny primátoraPrimátor statutárního města Ostravy udělí cenu za nejlepší letovou ukázku dle hlasování diváků kpt. Ivu Kardošovi a Martinu Šonkovi, kteří se předvedli při společném vystoupení letounů JAS-39 Gripen a Extra 300 |
Doprovodný program - dynamické ukázky - plocha D02
Začátek | Konec | Popis | Národnost |
---|---|---|---|
10:00 | 10:15 | Činnost družstva na kontrolně propouštěcím místě před objektem kritické infrastruktury Krajské vojenské velitelství Ostrava 10:00 - 10:15 Činnost družstva na kontrolně propouštěcím místě před objektem kritické infrastrukturyKrajské vojenské velitelství Ostrava Pěší družstvo provádí kontrolu přijíždějícho vozidla s řidičem k obějktu kritické infrastrukutury. Při prohlídce je u řidiče nalezena nenahlášená zbraň. Řidič je zadržena a předán policii ČR. |
|
10:40 | 11:10 | Ukázka kynologie Celní správy ČR Celní správa České republiky 10:40 - 11:10 Ukázka kynologie Celní správy ČRCelní správa České republiky Služební kynologové představí výcvik svých svěřenců ve vyhledávání drog, tabákových výrobků, lihu, bankovek, exemplářů CITES a v neposlední řadě zbraní a střeliva. |
|
11:20 | 11:51 | Ukázka výcviku služebních psů Městské policie Ostrava Městská policie Ostrava 11:20 - 11:51 Ukázka výcviku služebních psů Městské policie OstravaMěstská policie Ostrava Ukázka služební kynologie bude prezentovat připravenost psů a psovodů městské policie v souvislosti se zákroky proti pachatelům, kteří narušují zvlášť závažným způsobem veřejný pořádek nebo jsou přistiženi při páchání trestných činů, neuposlechnou výzev strážníka a útok těchto osob ohrožuje zdraví a život zakročujících strážníků. |
|
12:03 | 12:53 | Likvidace nebezpečných pachatelů za pomoci služebních psů Služební kynologie Policie České republiky, Krajské ředitelství Policejního sboru Slovenské republik 12:03 - 12:53 Likvidace nebezpečných pachatelů za pomoci služebních psůSlužební kynologie Policie České republiky, Krajské ředitelství Policejního sboru Slovenské republik Prezentace psovodů bude rozdělena do pěti částí. V první části bude provedena tzv. taktická ovladatelnost, která spočívá v předvedení průzkumu objektu nebo terénu s tím, že psovod vede služebního psa mezi svými nohami tak, aby měl volné ruce pro bezpečnou manipulaci se zbraní a mohl se očima orientovat v prohledávaném prostoru. Další čtyři části spočívají v provedení různých modelových situací, při nichž půjde o likvidaci nebezpečných pachatelů pomocí zákroku služebních psů. Dětští diváci se do určité míry také budou moci do modelových situací zapojit |
|
13:25 | 13:45 | Ukázka výcviku služebních psů Městské policie Ostrava Městská policie Ostrava 13:25 - 13:45 Ukázka výcviku služebních psů Městské policie OstravaMěstská policie Ostrava Ukázka služební kynologie bude prezentovat připravenost psů a psovodů městské policie v souvislosti se zákroky proti pachatelům, kteří narušují zvlášť závažným způsobem veřejný pořádek nebo jsou přistiženi při páchání trestných činů, neuposlechnou výzev strážníka a útok těchto osob ohrožuje zdraví a život zakročujících strážníků. |
|
15:09 | 15:25 | Činnost družstva na kontrolně propouštěcím místě před objektem kritické infrastruktury Krajské vojenské velitelství Ostrava 15:09 - 15:25 Činnost družstva na kontrolně propouštěcím místě před objektem kritické infrastrukturyKrajské vojenské velitelství Ostrava Pěší družstvo provádí kontrolu přijíždějícho vozidla s řidičem k obějktu kritické infrastrukutury. Při prohlídce je u řidiče nalezena nenahlášená zbraň. Řidič je zadržena a předán policii ČR. |
|
15:40 | 16:34 | Likvidace nebezpečných pachatelů za pomoci služebních psů Služební kynologie Policie České republiky, Krajské ředitelství Policejního sboru Slovenské republik 15:40 - 16:34 Likvidace nebezpečných pachatelů za pomoci služebních psůSlužební kynologie Policie České republiky, Krajské ředitelství Policejního sboru Slovenské republik Prezentace psovodů bude rozdělena do pěti částí. V první části bude provedena tzv. taktická ovladatelnost, která spočívá v předvedení průzkumu objektu nebo terénu s tím, že psovod vede služebního psa mezi svými nohami tak, aby měl volné ruce pro bezpečnou manipulaci se zbraní a mohl se očima orientovat v prohledávaném prostoru. Další čtyři části spočívají v provedení různých modelových situací, při nichž půjde o likvidaci nebezpečných pachatelů pomocí zákroku služebních psů. Dětští diváci se do určité míry také budou moci do modelových situací zapojit |
Generálním partnerem Dnů NATO v Ostravě & Dnů Vzdušných sil AČR je společnost